Friday 3 January 2014

Kolażowy notesik - Mini collage notebook

Kolaż to technika, której zawsze chciałam spróbować. Postanowiłam wykorzystać ją do ozdobienia okładki miniaturowego notesiku. Okładkę pokryłam warstwą gesso, a następnie nałożyłam pastę strukturalną przez kawałek tiulu, aby uzyskać ciekawą fakturę.

Collage is the technique which i always wanted to try. I've decided to use it to decorate the cover of a tiny notebook. First I covered it gesso, then applied some modelling paste, using tulle as a mask, to get an interesting texture.

Wybrałam ilustrację z czasopisma i wycięłam z niej kobiecą postać, następnie za pomocą kalki technicznej skopiowałam kształt sukni i przeniosłam go na papier książkowy. Wyciętą suknię obszyłam tiulem i materiałowymi różami na taśmie. Całość spryskałam perłowymi mgiełkami Sky blue i Turquoise light. Przed przyklejeniem sukni zabezpieczyłam okładkę przezroczystym medium żelowym, żeby notesik nie zniszczył się nawet w najbardziej bałaganiarskiej torebce.
I've cut the woman's figure from a magazine, then copied the shape of her dress onto an old book page and cut it. I've covered it with tulle and fabric roses, using a sewing machine. Then I've sprayed it with Pearl Sky blue and Pearl Turquoise light mists, applied a layer of transparent gel medium on the cover to secure the collage and after it dried, glued the dress.



Użyte materiały:
Materials used:
Mgiełki perłowe/Pearl mists: Sky blue, Turquoise light

Pozdrawiam,
All the best,

Dorotka





3 comments: